Hestepraksis

Gribskov Dyreklinik tilbyder dyrlægehjælp i hestens hjem. Det betyder, at vi som erfarne hestedyrlæger vil køre ud til din bopæl og udføre alt fra en avanceret undersøgelse til simple behandlinger.

Akutte tilkald

• Sårskader – beroligelse, revidering og suturering.
  • Kolik – beroligelse, smertebehandling og intensiv væskebehandling på opstaldningsadressen.
  • Folingshjælp
  • Ved hospitalskrævende patienter foretages grundige kliniske undersøgelser inden beroligelse og evt. støttebandager anlægges forudfor transporten til dyrehospital efter ejers ønske.

Tidsbestilte tilkald

• Almindelig diagnostik og medicinsk behandling samt sundhedsundersøgelser og vaccinationer
  • Kastration på stående eller liggende hest.
  • Fjernelse af tumores.
  • Hudundersøgelser, udtagning af biopsier.
  • Luftvejsundersøgelser inkl. luftrørsskylleprøver
  • Tandraspning med motortandrasp, udtrækning af ulvetænder samt tandbehandlinger.
  • Laboratorieundersøgelser såvel bakteriologiske som gødningsundersøgelser for tilstedeværelsen af orm. Rådgivning og individuel vejledning i forbindelse med behandling.
  • Halthedsdiagnostik med ledningsbedøvelser.
  • Handels- og forsikringsundersøgelser.
  • Røntgenundersøgelse.
  • ID mærkning / isætning af microchip.
  • Udarbejdelse af hestepas.
  • Udarbejdelse af foderplaner.
  • Salg af tilskudsprodukter.
  • Rådgivning og vejledning ved besætningsproblemer.

Samarbejde/henvisning til kolleger ved ønske om yderligere undersøgelser såsom endoskopi m.m.